AÖF SINAV SONUÇLARI>>T.C. KİMLİK NUMARASI GİRİNİZ:
Açıköğretim sitesi: GENEL İŞLETME (SORU&CEVAP-1)

Çarşamba

Etiketler: , , , , ,

1) Aşağıdakilerden hangisi, bir ülkenin sahip olduğu kay­nakların bireyler ve kurumlar arasında dağılımını temel alan kurallar bütününü ifade etmektedir? A) Girişim B) Ekonomik Sistem C) Pazar Ekonomisi D) Planlı Ekonomi E) Üretim Öğeleri

2) Aşağıdakilerden hangisi, H. Fayol'un işletmelerde ge­çer­li işlevleri ara­sında yer almaz? A) Yönetim İşlevleri B) Teknik Faaliyet C) Destekleyici İşlev D) Finansal İşlev E) Güvenlik Faaliyeti 3) İşletmelerin mevcut faaliyetlerini genişleterek bü­yü­me­si aşağıdaki büyüme türlerinden hangisinin kap­sa­mında yer alır? A) İç Büyüme B) Dış Büyüme C) Dikey Büyüme D) Yatay Büyüme E) Birleşerek Büyüme 4) Aşağıdakilerden hangisi etik kavramı üzerinde uzlaşmanın nedenlerinden biri değildir? A) İşletmelerin içeriden ve dışarıdan çeşitli çıkar kümelerinin etkisi altında olmaları B) Pay sahiplerinin, tüketicilerin, toplumun, çalışanların, devletin ve sendikaların, işletmeleri çeşitli biçimlerde etkilemeleri C) Toplumun büyük bir hızla değişmesi D) Değerlerin, anlayışların ve toplumsal normların son yıllarda evrim geçirmekte olması E) Etiğin, değişimlere karşı temellerini koruması 5) Aşağıdakilerden hangisi, işletmeyi bir bütün olarak gör­meye ve bütüne yönelik politika ve strateji geliştirmeye yarayan yönetsel yetenektir? A) Teknik Yetenek B) Beşeri Yetenek C) Fiziki Yetenek D) Düşünsel Yetenek E) Kavramsal Yetenek 6) Karar verme sürecine yol gösteren genel açıklamaları kapsayan ve kararların sınırla­rını belirleyen plan aşağıdakilerden hangisidir? A) Program B) Proje C) Kurallar D) Politika E) Gen yöntemler 7) Aşağıdakilerden hangisi, yetki türleri ile ilgili yanlış bir ifadedir? A) Komuta yetkisi yukarıdan aşağıya doğrudur. B) Kurmay yetkiye sahip olan kişilerin emir verme hakkı yoktur C) Kurmay yetkiye sahip yöneticiler ödüllendirme ve cezalandırmada buluna­bilir D) İşlevsel yetki belli bir konuda uzman olan kişilere verilir E) İşlevsel yetki belli bir görevle sınırlıdır 8) Aşağıdakilerden hangisi, işe yeni alınan personelin, işe ve işletmeye uyum sağlamasına yönelik çalışmalardır? A) Personel Eğitimi B) Personel Geliştirme C) İşbaşı Eğitimi D) İşe Alıştırma E) Personel Analizi 9) Konferans ve Seminerler A) Simulasyon B) Uygulamalı Eğitim C) Rol Oynama D) Laboratuar Yöntemi E) Uygulamalı eğitim işbaşı eğitimde kullanılan bir yöntemdir 10) Aşağıdakilerden hangisi, pazar­la­manın özellikleri arasında yer almaz? A) İnsan istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasına yöneliktir B) Ürünler, hizmetler ve düşün­ce­lerle ilgilidir C) Üretim sonrası başlayıp, satışa kadar devam eden bir süreçtir D) Pazarlama sürekli değişen çevre koşullarında yerine getirilir E) Pazarlama çeşitli faaliyetler bütünü veya sistemidir. 11) Aşağıdakilerden hangisi, pa­zar­lama araştırması sürecinin aşamaları arasında yer almaz? A) Araştırma konusu problemin tanımlanması B) Durum analizi C) Psikografik araştırmanın ya­pıl­ması D) Verilerin toplanacağı kaynakların seçimi E) Araştırma raporunun hazır­lanması 12) Aşağıdakilerden hangisi, kolayda malların özellikleri arasında yer almaz? A) Marka, ambalaj ve etiket önemlidir B) Marka bağımlılığı yaratmak için çok reklam yapılması gerekir C) Çok sayıda perakendecide bulunmalıdır. D) Perakendecilerin satış için özel bir çaba sarfetmesi gerekir E) Kendin seç-al yönetimi uygulanır 13) Aşağıdakilerden hangisi, ürünün yaşam eğrisinin aşamaları arasında yer almaz?

A) Ürün geliştirme dönemi B) Giriş dönemi C) Gelişme dönemi D) Olgunluk dönemi E) Gerileme dönemi 14) Potansiyel müşterilere ürün hakkında bilgi vererek, belirli bir ürün markasından ziyade bir ürün grubu için talep yaratmaya yönelik reklam aşağıdakilerden hangisidir? A) Kurumsal Reklam B) Ürün Reklamı C) Öncü Reklam D) Rekabetçi Reklam E) Hatırlatıcı Reklam 15) Aşağıdakilerden hangisi, kişisel satışın üstünlüklerinden sayılamaz? A) iki ya da daha çok kişi arasında yüzyüze ve doğrudan ilişki kurulur. B) Satış ilişkisi yanında arkadaşlık ilişkileri de gelişebilir, dolayısıyla olumlu bir satış ortamı yaratılabilir C) Alıcı, satış görevlisinin çabası karşısında satın alma zorunluluğu duyabilir D) Satış görevlisi bilgileri kolaylıkla toplayabilir E) Kamuya açık bir iletişim unsurudur ANA SAYFAYA DÖN >>>

0 YORUMLAR: